Tanker jeg har gjort meg opp idag.

Mange ganger, når jeg tenker på søtsaker, rømme, brød, potetgull og muffinsrøre (som er mine største kjøleskapsyndere) så prøver jeg å komme på grunner til hvorfor jeg er så streng med kostholdet nå. Og hvorfor jeg gjør dette. Og da flyr tankene vettu.  Listen over hva slags tanker som flyr g hva jeg har oppdaget underveis er relativ dyster lesing, beklager det…:

-Jeg har vokst meg ut av mine superelsastiske sportsbh’er.

-Jeg får ikke igjen glidelåsen på min 7000 kroners Helly Hansen dunjakke

-Alle fine klær jeg eier passer ikke lenger, og jeg akter ikke kjøpe noe nytt i størrelse TELT for å omsider vokse ut av det også.

-Jeg har vokst meg ut av hold-in-strømpebuksene mine også.

-Hotpants-trusene mine snurrer seg, og jeg ser ut som en surra svinestek og jeg får gnagsår på plasser som ikke bør nevnes. (I ræva, for dere som ikke er så fine på det.)

DSC_00011

(Om det skulle være noen tvil, dette er ikke rompa mi i trang truse, dette er faktisk en surra svinestek)

-Jeg ser et bilde av Jenny Skavlan i fin kjole på instagram og lurer på om jeg må betale dobbelt så mye for den samme designerkjolen siden den i såfall blir spesialsydd og det trengs dobbelt så mye stoff.

-Alle skjortene mine skriker mellom knappene.

-Føflekkene mine blir større etterhvert som de blir strukket over et større lerret.(Altså kroppen min)

-Folk sier «-Du ser godt ut,Line!» og det sier man om folk som har lagt på seg. Den dagen jeg måtte ha brukt ordene «fargerik og gøyal» om meg selv i en date-annonse eller noe, betyr det at jeg er veldig tjukk, og har masse issues med meg selv. Det er jeg helt sikker på.

-Tilogmed Torben har lagt om kostholdet for å motivere meg, og DA tenker jeg han syns jeg er ganske tjukk!!!

-Bilbeltealarmen piper når jeg legger hånda i passasjersetet for å føle meg frem til mobilen.

-Når jeg ligger med minimalt klær i sengen, kan jeg kjenne at det gjør vondt innimellom en valk.

-Den korte, strethy kjolen jeg så så lekker ut i 2010 har blitt en trang topp istede.

(Hadde sååå lyst til å legge ut et bilde her nå av meg selv i denne situasjonen til morgenen idag, men vi får drøye det litt…)

-Når jeg er nydusja og tar på meg badekåpa, må jeg passe på å løfte puppa OVER der man strammer beltet, hvis ikke setter jeg boobsa fast mellom magen og badekåpebeltet.

-Jeg lurer på om man kan bli tjukk av å snuse på sjokolade.

Alle disse tankene raser i huet mitt når jeg er sugen på noe. Jeg har tydd til appelsiner den siste tiden, men ser at appelsin i store mengder ikke nødvendigvis er så fryktelig sunt. Det var visst noe med sukkeret i appelsinen som ikke var helt greit å trylle i seg. Rett skal jo være rett – appelsinjuice har jo fasen mer kalorier enn lettmelk..! Noen gode snacks-tips? (Nei, ikke «en håndfull nøtter». Det er ingenting som heter en håndfull i min verden. Jeg blir ikke mindre sugen av å spise 8 mandler og en valnøtt liksom. Noen andre tips til munche-mat? Kanskje jeg må dra til å kjøpe den lavkalori-geleèn min igjen, den kunne jeg faktisk spise 14 kilo av uten at det slo ut på noen vektnåler eller psyko-antenner…!) Takker for tips 🙂

LV – supporterfrue.com going down.

9 kommentarer om “Tanker jeg har gjort meg opp idag.

  1. Disse sukkerfrie sjokoladene man får i butikken +treningssentre da?Er ikke de til for folk som vil ned i vekt etc.Eller funker de ikke???
    Du virker da som du er bevist på hva som skaper problemer for deg, det er jo kang på vei et riktig steg

  2. Nutrilett brownie bar er faktisk gangske god, kommer i to pk da, men du spiser bare to en gang for å si det sånn, nok luft i magen til å lett fylle en stor heliumballong etterpå.
    209 kalorier i en.

  3. Hei Line😊 slitt selv med overvekt i maaaange år og kjenner igjen alt du skriver. Men det finnes sååååå masse godt. Jeg gikk ned med lavkarbo å må si at det funka veldig bra for meg. Gått i fra Hvalross til delfin kan du jo si…. å jeg har spist maaaange proteinbarer. De beste får du kjøpt i Sverige men noen er å i norge;-) Om du Google Weider proteinbarer får du nok opp noe;-) DE ER NYDELIGE 🙂 Ellers så kan du jo kjøpe vanilje keisam og bær/frukt og kjøpe mørk sjokolade og hakke over:-) Funka på søtsuget mitt ihvertfall:-) å en annen ting. Elsker potetgull å bare må ha det…. men salsasaus og salt tortillachips er faktisk en go erstatter.å når jeg har gått ned 45 kg på et år kan alle klare det. Å ja jeg har spist potetgull og sjokolade men ikke hver dag. Å jeg gleder meg alltid til lørdag når je kan spise godisskåla. Men 1-2 Weider bar om dagen redder sjokoladesuget 🙂

  4. Jeg anbefaler virkelig questbarene fra Iherb.com! Hvis ikke kan du ta et glass med bær, stevia søtning og mager kesam? Det syns jeg er skikkelig godt!
    Når der til frukt og sånn, så spis frukt som ikke er 100% moden. Grønn banan og eple inneholder mer fiber enn fruktsukker, og er derfor sunnere enn gul banan og eple 🙂
    Skjær opp litt frukt, ha på vaniljekesam, dryss litt kanel og rasp litt 70% sjokolade på 😉

  5. Det er bare 20 kalorier i en klementin, så du kan spise mye av det. Ellers har jeg tydd til salte pinner. De har også lavt kaloriinnhold.

    Digger du is kan du ta frukt i blenderen og bare mose det, og så fryse. Det er godt 🙂 pære eller jordbær er digg!

    Dr atkins sin cocos sjokolade bar er sykt god! Smaker helt som bounty!

    Kanel påvirker også insulin, fettopptak etc, så 1 teskje kanel om dagen skader ikke. Jeg bruker det på mager cottage cheese i lunsjen. Med litt eplebiter oppå 🙂

    Jeg har gått ned 28 kg etter fødselen, og veier nå 10-12 kg mindre enn før jeg ble gravid. Byttet ut mye, også har det gått av seg selv. Jeg trener ikke… RASTE ned i vekt da jeg kuttet alle melkeprodukter ut av kosten.

  6. Hehe føler meg igjen i mange av de der altså! Jeg ELSKER potetgull,fått tips om å skjære opp søtpotet og ha de i ovnen til de blir litt sprø skal vist være veldig godt. Posen med potetgull har vunnet hver gang så har desverre ikke prøvd det selv men kan jo gi tips videre uansett;-)

  7. Det beste som finnes må være hjemmelaget smoothie! Du vet selv hva du har i og du kan ha alltid mulig oppi. Jeg liker veldig godt å kjøpe fryste bær, da blir smoothien kald og frisk. Noen ganger bruker jeg skummet melk, vann eller eplejuice oppi. Smoothie er kjempesunt, mettende og det kan bli ganske søtt, som metter søtbehovet. Til sist, takk for god lesing og kjempeblogg!

Kommentarer

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s